Zoeken - Zoekresultaten
In 2017 zijn nieuwe normen voor waterveiligheid vastgelegd in de Waterwet. Sindsdien worden alle primaire waterkeringen in Nederland beoordeeld aan de nieuwe waterveiligheidsnormen (een soort APK keuring over de dijken). Het traject 36-5, oftewel ter hoogte van Doeveren, is om diverse redenen afgekeurd en moet worden verbeterd.
Aa en Maas richt de Astense Aa opnieuw in. Het was een rechte beek met steile oevers. Dit is niet ideaal voor de waterhuishouding, maar ook niet voor planten en dieren.
‘t Aa-dal Zuid heeft verschillende functies. Op het gebied van onder andere water, natuur, landbouw en recreatie. Aa en Maas wil dat deze elkaar versterken.
Door klimaatverandering staat het water in de Maas in de toekomst vaker erg hoog. We verbeteren daarom de dijk tussen Cuijk en Ravenstein.
In 2017 gingen we in het project Beekontwikkeling Peelseloop met verschillende onderwerpen gelijktijdig aan de slag: water, verkeer, leefomgeving, natuur en recreatie. Nu bereiden we werkzaamheden voor waarmee we een restopgave aanpakken.
We voerden maatregelen uit aan de Beekerloop in Asten voor het verbeteren van de waterafvoer en biodiversiteit.
We gaan een deel van het watersysteem rondom De Rips en Elsendorp opnieuw inrichten. Dit doen we om het watersysteem klimaatrobuust te maken.
Door klimaatverandering staat het water in de Maas in de toekomst vaker erg hoog. We verbeteren de dijk tussen Ravenstein en Lith en geven de Maas meer ruimte.
We gaan ongeveer 23 kilometer aan Maasdijk tussen Lith en Bokhoven versterken. In de komende jaren brengen we mogelijke oplossingen in beeld en maken we hoofdkeuzes voor het ontwerp van de dijk (voorkeursalternatief). Dit doen we in samenspraak met de omgeving.
De Slievense Loop voert water af. Aan het begin van de loop zit een rioolwateroverstort die bij hevige neerslag vol loopt met als gevolg dat de noodklep open gaat. Dit zorgt voor overlast van vervuild water. We voeren maatregelen uit om deze problemen te verkleinen.